Uhibbu Usrati,abadan abada...

0

Category :

Asslamualaikum wbt...

Alhamdulillah...kejap je dah masuk 12ramadhan...dah ke fasa ke 2 dalam bulan ni..

lagu raya pon makin kerap di mainkan..byase la,orang kite ni kalau bab raya mmg bersemangat,
ye la,sale sana,sale sini...semakin kerap orang kuar shopping..

Best sangat,tadi dapat berbuka dengan satu family.memang jarang kami dapat kumpul sekali..
dengan kehadiran 2 budak cinonet,mu'adz dgn mujahid,rumah yang biasanya sunyi ni tetibe meriah pulak..

Mujahid Nasri

Muhammad Mu'adz

Mak masak nasi tomato tadi,pebret ktorang..juadah berbuka tadi macam,xtermakan semuanya..seronok sangat,tgk abg2,akak2,adik,mak sumenye happy..

tapi,sedih jugak bile memikirkan ayah tak dapat nak berseronok dengan kami..dad,i wish u with us..sedih bile memikirkan ayah tak dapat bersama kitorang,tgk cucu2 dia membesar..walaupun kami seronok tadi,tapi tak lengkap rasanya tanpa ayah...


teringat dulu,ayah teringin nak duduk sekali dgn anak2 dy,cucu2 dy dalam satu rumah,dy nak main2 dgn cucu2 dy kat halaman..kalau dulu,dy suka sgt tgk abg sharul ngan abg sharil balik umah hujung minggu bwk anak masing2..tapi sekarang,impian ayah tu seolah2 susah utk jadi kenyataan..tak apa lah,semuanya ada hikmah,Dia Maha merancang segalanya...

dgn ayah n muadz,,^^

penat tadi layan karenah budak2 kecik ni,mujahid dgn muadz sgt menceriakan hati saya...Ya Allah,bile la aku nak dpt anak ni..hahaha..

tengok dorang lari sana,lari sini...comel sangat..

dan paling best tadi,kami 3 beradik,me with my 2 bros,shahril n shahrul performed magrib,isya and also taraweh together with abg sharil as imam...mungkin korang xpercaya,tapi saya rasa inilah kali pertama kami solat berjemaah 3 orang sama2..



ni masa tahun 1993 rasanya,mimi baru lahir..

ni lak tahun 1996 kalau xsilap...aku sangat selebet..haha


ni waktu 2001 kalau xsilap..


Dan ini yang terkini,2009,sewaktu ingin bertolak ke mesir..


bila tengok kejayaan abg2 saya,memang sangat memberi motivasi pada diri ini..

kalau nak diingatkan balik,saya membesar bsama2 dorang,dari kecik,memang saya perhatikan apa yang abg2 saya lakukan,dan bnyak minat2 saya akibat terpengaruh dengan dorang..macam minat maen bola,minat arsenal,dengar lagu oasis n mcm2 lagi r..

sejak kecik,dorang sangat kawal saya..ingat dulu salau skip skola agama,dorang mengamuk kejar saya keliling umah..adoi,lawak kalau nak igtkan balek,smpai sy menyorok dalam tndas n kunci pintu sbb takut dengan dorang..

saya memang takut dengan abg2 saya..dorang slalu pntau saya,cek hwork skola,tgk saya kawan dengan siapa..

waktu sy form 1 sy dapat kad raya dari sorang pmpuan ni,abg sharul minx sy bukak n baca depan dy..lpastu kadang2 ada kwn naek moto dtg umah saya malam2,abg2 saya halau dorang sebab xnak kasi saya melepak...

dahulunya saya memang sangat xsuka,sgt dikongkong,tapi alhamdulillah,berkat prihatin dorang terhadap saya,saya sekarang jadi seorang yang alhamdulillah terselamat dari gejala masalah remaja sekarang..



abg2 saya walaupun rekod akademik waktu sekolah tak beberapa elok,tapi sekarang mereka sudah berjaya dengan cara mereka tersendiri..abg sharil kini alhamdulillah sudah berjaya mendapat lesen engineer dan akan berkhidmat di firefly setelah bertahun2 berkhidmat di MAS..abg sharul hampir menghabiskan PhDnya insyaAllah pada tahun hadapan..

Kak mila pon sekarang hampir tamatkan pengajiannya dalam bidang perubatan,insyaAllah akan graduate lpas raya ni...Mimi pulak akan habis skolah hujung tahun ni,harap2 dy dapat score spm tahun ni,mudah2han...

abg shahril dengan kak maryam insyaAllah akan mendapat cahaya mata kedua bulan 10 ni,kemungkinan lelaki,xsaba rasanya...

family ni makin lama,makin mengembang..pejam celik,tgk2 mila pulak lepas ni dapat anak..kejap je masa berlalu...

walau apa pun,kejayaan kami,bermula dengn kesusahan yang dirasai mak ngan ayah...saya berharap mak lepas ni kembali ceria seperti dulu,dapat melupakan segala kesedihan yang dilalui..ayah pulak saya harap kesihatan bertambah baik,terhindar dari segala penyakit2,semoga kami dapat hidup kembali dalam sebuah keluarga yang bahagia..insyaAllah..

0 comments:

Catat Ulasan