Ganjil..Pelik..Aneh..

0

Category :

Assalamualaikum wbt..

seminggu sudah setelah post yang terakhir..maaf sangat sibuk dgn exam..alhamdulillah dah selamat pun jawab,doa2kan supaya dapat keputusan yang dapat mendekatkan aku denganNya..

dalam seminggu ni macam2 dah jadi..antaranya :

1)letih menguruskan tiket (ulang-alik dari bank untuk keluarkan duit)
2)dapat ahli bait baru (akan diceritakan dlm post akan datang)
3)tu je kot (cakap je macam banyak,saje wat gempak)

tadi,sesudahnya tamat exam,rasa lega sgt..lepas tu balik rumah layan cerita korea yang satu2nya aku minat sejak dulu lagi..tajuk nye the successfull story of a bright girl..cerita ni aku tgk sewaktu di zaman sekolah dlu (sekitar form1 or 2)..bila tengok cerita ni je teringt suasana di rumah lama (saujana impian,kajang)..

dulu,cerita ni ade tunjuk kat tv3,bila waktu berbuka puasa,aku dgn adik beradik aku yang lain sama2 tengok cerita ni..huhu,sangat rindu waktu tu,kami sekeluarga sangat bahagia.

berbalik kepada cerita asal,so petang tu aku pun tengok cerita ni dengan membe2 aku..
kemudian aku online (setelah lama xonline)..

kawan2 ku yang lain semuanya keluar enjoy..ada pergi tgk wayang,maen boling,shoping n mcm2 lg la..aku je duduk sorang2 kat rumah..

lepas tu ada la kawan2 aku yang tanye,"weh,ko ni xbosan ke?jom r g kuar tgk wayang"
ade jugak yang ajak g lepak2 kat green plaza,city centre...mcm byase la jwpan aku "sori r bro,malas r"

diorang sume pelik,nape la aku slalu je tolak..

mungkin aku pelik,aneh or ganjil sbb xlepak dengan diorang..
yela,aku xsekaya diorang nak abeh kan berpuluh2 genih hanya dengan tgk wayang..
aku xseberani diorang keluar berseronok dengan perempuan2 yang haram bg aku..
aku xselapang diorang nak menghabiskan masa aku dengan hanya lepak2 tanpa tujuan..

mungkin sebab ni aku jadi pelik n ganjil..

aku teringat kisah sultan muhammad al-fateh,kehebatannya yang dapat menakluk kota constatinople dalam usia remaja..


Kedatangan Baginda sultan telah dirakamkan dalam sebuah hadith Nabi Saw

aku kaitkan dengan situasi aku sekarang sbgai seorang remaja..

macam mana remaja sekarang hati yang sangat terpaut pada hiburan..asal nak lepaskan tekanan,pergi berhibur..kalau nak fikir2kan balik,kte tekanan atas sebab apa??

bukan kita fikir pasal keadaan umat islam sekarang pun..bukan kita fikir mcm mana nak bela nasib saudara2 kita yang ditindas,,bukan kita stress tgk mcm mana si bangsat yahudi dan seangkatan dengan mereka menghina org islam..bukan kita stress tgk nabi kita dihina..

ni kita stress sbb exm,sbb bf/gf wat hal,sbb xde duit n lain2 lagi..lpas tu kita lepas kan stress dgn mencarut,menghina org lain,layan lagu2 yang mengeraskan hati,berfoya2 kat shoping complex,berdating dengan org yang haram bagi kita..


Malaysia boleh!

bukan kita lepas kan stress dengan dengar alquran,bce alquran,bersujud,berzikir..

bila kita fikir2kan balik,ni yang membezakan sultan muhammad al-fateh dgn kita..sultan muhammad al fateh dpt tundukkan orang2 kafir pada usia semuda kita,tetapi,kita sekarang hanya dapat tunduk pada orang kafir..kita menjilat ludah mereka,kita mengagung2kan budaya mereka..sedar lah wahai hati2 yang berikrar denga lafaz syahadah,sahutlah seruan Ilahi,sudah tiba waktu kita kembali pada islam,tinggalkanlah sifat jahiliyah yang ada pada diri..

satu lagi pesanan untuk diri yang hina..

wallahualam..

0 comments:

Catat Ulasan