ketuk pintu hati ku...

0

Category :


Assalamualaikum...

setelah lame,pintu hati ini diketuk..

baru ku sedar tentang kasih sayang Mu duhai Tuhan..

meski pun sering kali ku dustai..

Kau tidak pernah menjauhkan rahmat Mu dari ku..

alhamdulillah,selama hati aku ini telah dapat disentuh..

oleh kata2 sorang da'ie..

"Verily,our home is jannah..now we just a wanderer in this world,in journey to return tu our home"

mungkin bagi sahabat ini satu ayat yang biasa..

aku tidak tahu mengapa,kata2 ini terlalu menyentuh hati aku..

aku melihat,seorang rakan ku,ilyas yang merupakan mualaf

bersungguh2 mempelajari agama..

dia sanggup meninggalka kampung halamannya di amerika,

meninggalkan keluarganya..

menetap di mesir demi mempelajari islam..

aku melihat,betapa hebatnya islam dapat mengubah peribadi sesorang..

sehingga menjadi seorang yang hina berperibadi mulia..

semangat ilyas sangat menakjubkan hati aku..



mengapa aku yang dilahirkan islam,dibesarkan dalam suasana islam..

dalam keluarga islam..

tetapi tidak langsung ingin berbakti kepada islam..

sombong terhadap agama sendiri..

malahan kerana aku puncanya fitnah terhadap islam..

ya Allah,akan ku sahut seruan Mu..

Untuk mendalami kebesaran Mu..

Menyebarkan Kalimah Mu..

kerana,aku mahu kembali ke kampung halamanku..

*sekadar perkongsian untuk dijadikan pengajaran..
pesanan untuk diriku yang hina..

0 comments:

Catat Ulasan