Seorang lagi pergi meninggalkan kita..

0

Category :

Assalamualaikum wbt..

mcm mne keadaan para sahabat??harap sehat disamping iman yang sentiasa teguh dibawah rahmat Yang Esa..

pagi tadi,10hb mac 2010,seorang lagi kenalan pergi menyambut panggilan Ilahi..sewaktu aku bangun pagi,aku lihat jam 8pg..seperti biasa aku akan membuka laptop dan layari internet utk mengetahui perkembangan semasa..

aku lihat status rakan2 aku kebnyakan berkaitan dgn pemergian seseorang..tapi aku tak tahu siapakah org itu..

setelah tanya berberapa org rakan dan mmbaca blog perubatan,baru aku tahu ahmad sarhan bin ahmad khan,pelajar tahun pertama perubatan univ.tanta telah meninggal dunia jam 4pg akibat terjatuh dari bangunan tingkat 4 di sekitar kwsan camp shizar,iskandariah...

siapa ahmad sarhan??aku tidak pernah kenal sahabat ni,tapi melihat kebanyakan rakan aku kelihatan 'down' dan sayu,aku pon berasa sedih..setelah dengar ape yang berlaku,hati aku bertambah sayu..
kerana kes ini melibatkan beberapa orang sahabat aku..selepas selesai solat isya',sedang aku mengulangkaji pelajaran aku,aku menerima panggilan dari sorang sahabat utk mnjadi musyrif akhwat yang berada di sho'ban..

aku pon pergi dan setibanya disana,aku nampak mereka baru keluar dari rumah salah sorang saksi kes tersebut..aku melihat wajah salah seorang daripada mereka sangat menambahkan kesedihan hati ku..

ini kerana dia salah seorang yang rapat dengan allahyarham dr.farid fathi el-ghabany,yang baru dua hari lalu menyambut seruan Allah,kini giliran salah seorang dari kenalannya pula..

aku harap,dia dapat terus kuatkan semngat harungi ujian mendatang terutama exam final isnin ni..

aku mendoakan semoga sahabat2 kenalan allahyarham ahmad sarhan dapat tabah kan hati utk menerima ketentuan Yang Maha Penyayang..semoga,arwah ahmad sarhan dan juga dr.farid dimasukkan dlm golongan mereka yang saleh..amiinn


0 comments:

Catat Ulasan